Bezoek kerk - Hulp aan dak- en thuislozen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van qingbai6insandiego - WaarBenJij.nu Bezoek kerk - Hulp aan dak- en thuislozen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van qingbai6insandiego - WaarBenJij.nu

Bezoek kerk - Hulp aan dak- en thuislozen

Door: Melanie

29 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Gisterenavond is Christine met Helen, Inge en mij te voet naar een kerk gegaan, waar hulp werd gegeven aan dak- en thuislozen. Dit zijn niet per definitie mensen zonder huis, maar wel in zo'n omstandigheden dat ze geen toegang hebben tot medische hulp. Persoonlijk keek ik hier het meest tegenop, hoe kun je emotioneel goed je grenzen bewaken? We kregen hier goede tips voor van Don, die samen met Margi studenten begeleidt op deze bijzondere plek. En dat was fijn, want gelukkig kon ik heel goed 'neutraal' blijven. In de kerk worden naast acupunctuur ook andere diensten aangeboden, zoals de tandarts, rechtsbijstand. Wat een mooie win-win!

Ik werd gekoppeld aan Josey, een enthousiaste Amerikaanse studente die heel graag deelde en van gedachten wisselde. Zij behandelde deze avond vier patienten. Gezien de omstandigheden waar deze mensen in leven, is het niet gek dat veel nier xu, damp en shenproblemen te zien waren. Per patient kon ongeveer 45 minuten uitgetrokken worden. Inclusief diagnose stellen, dus dit is echt topsport. Opvallend was ook dat voor en na de behandeling gevraagd werd naar een pijnscore, waardoor bewustzijn gecreeerd werd bij de patient.

Het was een erg bijzondere ervaring! Wat alleen maar bevestigde dat dit een prachtig vak is waar we voor opgeleid worden.

• 06 November 2015 - 19:03

Nellie:

Wat mooi Melanie. Wat een ervaring hè. En het gaat nog even door.
    Heel veel succes meisje. Fijn voor je. Leg het allemaal maar goed vast. Kun je straks nagenieten. Liefs nellie